سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفتها است . [امام علی علیه السلام]
بگوبشنوبیندیش
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» معلم محرم

سلام 

سال تحصیلی مبارک رزمنده ی دلاور ، شیر میدان رزم وحماسه ، حامی حقیقت و شجاعت ،...

حاجی ها ، در مکه جمع شده اند ، روز ترویه نزدیک است .درست است که مثل قدیم آب ذخیره نمی کنند ، اما جان دل را به آب دیده شست وشو می دهند و با قرائت قرآن ، نماز ، طواف ...بستر وجود را برای وقوف در عرفات و بعد وقوف در مشعر و نهایتا منا آماده      می سازند .

اما قبل ازحرکت به سمت عرفات محرم می شوند و بعضی رفتارها وعادت ها را بر خود حرام  می دانند. نمی دانم چه قدر توفیق داریم از مدرسه به منا وعرفات پل بزنیم و خیمه ی درس ومدرسه را به آن مکان مقدس پیوند دهیم. کودکی بودم و از بزرگترها بارها می شنیدم : " دریمنی پیش منی ، پیش منی در یمنی " هیچ وقت نفهمیدم که وچه؟ حالا هر زمان که ایام حج می رسد و دلتنگی ها بیشتر می شود کمی به این زمزمه ی قدیمی ها می رسم. پس بیایید سعیمان باشد در این ایام گرامی داشت سال های دفاع مقدس و آغازین روزهای سال تحصیلی به عنوان فرماندهان سنگرهای تعلیم وتربیت (کلاس های درس ومدرسه خودمان) روزها به نیت سعی صفا ومروه مسیر بپیماییم ، چون قدم به مدرسه می گذاریم تقدسش را بیش از پیش در یابیم ، احرام ببندیم و تا آن قدر که می توانیم به رفتار لازمه ی محرم شدگان عازم عرفات نزدیک شویم. آرزوهای خود را مرور وغربال کنیم ، شکوائیه ها یمان را از نظر بگذرانیم ، کاستی های خود را فهرست کنیم و...(راهنمای معلم این بخش مناجات خمس عشر حضرت سجاد ع است نه راهنمای مرسومی که آموزش وپرورش در اختیارمان گذاشته است.)

حالا آماده باشیم تا با ادب حضور در عرفات ، بی پرده با خود وخدایمان بگوییم وطلب اصلاح کنیم، شاید که دست نوازشی بر سرمان کشیده شد و از جانب آن یار مهربان غایب از نظر نیز حمایت شدیم و شایستگی وقوف در مشعر نیز یافتیم تا شبی را با رب خلوت کنیم وبه شعور شایسته ی شأنمان دست یابیم و به سبب این تحول آگاهانه در سرزمین آرزوها شیطان درون وبرون را پس بزنیم و آن آرمان حقیقی خود که صاحب خانه را در خانه (دل) درک کردن است به تحقق پیوندد .

واینک شماحاجی معلمی هستی که زمزمه می کند :

"خدایا نمی دانم بعد از بازگشت از منا و انجام بقیه اعمال قبولم کرده ای وپاک شده ام یا نه؟اما به وعده هایت ایمان دارم و از تو می خواهم که حجم راقبول کنی وتوفیق نگه داشتن بدهی.

آری این روزها ماهم محرم هستیم واعمال انجام می دهیم وهر چه در توان داریم برای قبولی این حج از راه دور دریغ نمی کنیم . خدایا کمک کن عید قربان نفس را قربانی کنیم و تورا به کمال بدست آوریم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صغری رزازان ( جمعه 93/7/25 :: ساعت 6:1 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یک آغاز
عزت ما در گروه حمد وشکر واقعی
مهربان ترین مهربانان دستم بگیر
دیر نشود
ذوزنقه
در نظر سنجی کلاسی...
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 14
>> بازدید دیروز: 18
>> مجموع بازدیدها: 90163
» درباره من

بگوبشنوبیندیش
صغری رزازان
خداومخلوقاتش رادوست دارم ،به دعای خلق خدا محتاجم وبا ظرفی کوچک خواسته هایی بزرگ از پروردگاربرایشان دارم.

» پیوندهای روزانه

تازه تالیف
تبادل لینک
رسم زمانه طلبه ی از مشهد
بسیج دانش آموزی [1]
شهدا
تربیت کودکان
حرف ص
بسیج
بیت الاحزان [4]
طراحی سایت [1]
بوی سیب [7]
کودکانه [3]
[آرشیو(12)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
الگو/بسیج/غدیر/شهید . بازگشت خرافه تفاخرجاهلانه دنیا . بسیجی معلم . بندگی . حوراءانسیه جهنم بهشت معراج . خواهر ،( ت ش ی ع)(ش ع ی ه )(اسلام) . دستهای کوچک . دفاع آماده باش دائم . دفاع دشمن . دفاع شهید میراث . دفاع مقدس . ربیع ولی عید پیامک . رسول . رفتار جاهل عاقل . روانه مدینه رسول انتظار منتظر . غذا روح جسم درک احوال دیگران . فرصت هارسیدن جلودار شدن جاموندن . قرآن انس گلها . قربان شدن ذهن بسیجی معلم . قهر . معروف ا منکردعا . معروف شو،روزنامه . معلم تولیدسرمایه حمایت آدم شدن . نوشتن همدلانه سوگواره . هوی روزه حجاب عفاف .
» آرشیو مطالب
پاییز89
زمستان 89
تابستان90
تابستان 90
مهر90
آذر90
دی 90
بهمن 90
زمستان 90
بهار91
تابستان 91
نیمه دوم91
تابستان 93
نیمسال دوم 93
پاییز 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
موعود 1377


» صفحات اختصاصی
چله

» لوگوی لینک دوستان






» طراح قالب